Przepis na weekend



Ciasto jogurtowe  z malinami
przepis: Sarah Mayor

250 gr mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
115 gr miękkiego masła
225 gr drobnego cukru
sok i starta skórka z całej dużej cytryny
2 jajka z wolnego wybiegu
100 gr naturalnego jogurtu
25 gr zmielonych migdałów
200 gr malin plus trochę do dekoracji
podłużna foremka ok 23 cm długości (użyłam małej tortownicy)

Piekarnik nagrzej do 180 stopni.
W misce wymieszaj mąkę z proszkiem i solą.
W drugiej misce utrzyj kremową masę z masła i  cukru. Dodaj skórkę z cytryny a następnie dodawaj po jednym jajku. Dodaj powoli jogurt. Jak masa będzie już gładka dodaj migdały i wymieszaj.
Do wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia foremki przełóż 1/3 masy. Rozprowadź ją na dnie foremki i nałóż 1/3 malin.Powtórz czynność jeszcze dwa razy układając warstwy. Ostatnią warstwą powinny być maliny (ja z racji tego, że zrobiłam to ciasto z połowy składników, powciskałam maliny w ciasto. Maliny muszą być dobrze osuszone inaczej ciasto wokół zamoknie i zrobi się zakalec). 
Piecz 45-50 minut aż ciasto się zrumieni. Po tym czasie przykryj folią aluminiową wierzch i piecz ciasto jeszcze 20-25 minut. Wypieczenie ciasta najlepiej sprawdzić patyczkiem, który po wyjęciu powinien być suchy i czysty.
Ciasto ostudź na kratce przez 5 minut. Polej sokiem z cytryny. Rozprowadź sok po cieście i poczekaj aż ciasto nim nasiąknie. Posyp jeszcze ciepłe ciasto cukrem pudrem.
Smacznego!

Komentarze

  1. Dziękuję za przepis, niedługo wypróbuję, bo wygląda pysznie :)
    Pozdrowienia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety przez remont i nadmiar prac wszelakich nie zdążyłam z rysunkiem:-( Ale to nadrobię. Ciasto jest naprawdę pyszne, takie do herbatki i na piknik. Jestem ciekawa czy Ci zasmakuje:-)pozdrowienia

      Usuń
  2. Ciasto jogurtowe ma moc :]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz