Przepis na weekend


Wczoraj minął rok od pierwszego wpisu na blogu. Z tej okazji dziś zapraszam na słodkie muffiny z syropem klonowym, pekanami i płatkami owsianymi.
  
Muffiny z syropem klonowym
oryginalny przepis Sprouted Kitchen 
12 muffinów 

1/2 szklanki mąki gryczanej
1/2 szklanki
mąki pszennej razowej
1/2 szklanki
otrębów pszennych
1/2 szklanki
płatków owsianych (plus dodatkowo do dekoracji)
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka gałki muszkatołowej (dałam 1/2)
1 łyżeczka soli
1 łyżka świeżo startego imbiru
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody

dodałam jeszcze łyżeczkę kakao
2 duże jajka
1 szklanka syropu klonowego
1 szklanka maślanki
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1/2 szklanki twarogu nisko-tłuszczowego (można go wcześniej zmiksować)
1 szklanka posiekanych orzechów pekanowych (użyłam orzechów włoskich i migdałów)


Piekarnik nagrzać do 175 stopni. 
Natłuścić blachę do muffinek.

W dużej misce połączyć mąki,sodę, proszek do pieczenia, cynamon, gałkę muszkatołową i sól. 
Dodać imbir.
Oddzielić żółtka od białek do osobnych misek. Do miski z żółtkami dodać syrop klonowy, ekstrakt waniliowy i maślankę. Wszystko razem dobrze wymieszać. Masa powinna być kremowa.

W drugiej misce ubić na sztywno pianę z białek.
Do mąki dodać masę z żółtek oraz pianę. Delikatnie wszystko wymieszać.

Dołożyć serek i orzechy. Wymieszać ponownie do połączenia składników.
Przełożyć łyżką ciasto do foremek.
Posypać posiekanymi pekanami oraz płatkami owsianymi

Wstawić do piekarnika na 20-23 minut (moje piekłam 30 min)
Wyjąć i ostudzić na kratce. Podawać z gęstym jogurtem lub lodami.
Bon apetit! 




Komentarze

Prześlij komentarz