Przepis na weekend

Dziś spóźniony przepis na weekend. Robiłam kiedyś hummus ale zabrakło mi ciecierzycy więc dodałam czerwoną soczewicę, która świetnie się tu sprawdziła. W tym przepisie nie ma tahini ale jak ktoś lubi to może dodać łyżeczkę. Polecam na śniadanie ze świeżutkim, domowym chlebem :-)

Pasta z ciecierzycy i czerwonej soczewicy
100 gr ugotowanej ciecierzycy/ ewentualnie ciecierzycy z puszki przepłukanej wodą
50 gr ugotowanej czerwonej soczewicy
trochę wody z ugotowanej soczewicy
3-4 łyżki oliwy
ząbek czosnku posiekany
pieprz, sól, chili w proszku/według uznania
łyżka bazylii/ szczypiorku
Wszystkie składniki wrzucamy do miksera. Miksujemy na gładką masę. W zależności od tego jaką chcemy uzyskać strukturę dodajemy mniej lub więcej wody spod soczewicy. Smacznego!

Komentarze

  1. Bardzo lubię takie "wytrawne" śniadania. I domowe pieczywo. Tak więc znalazłam przepis idealny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna, cieszę się, że trafiłam w twój gust:-) ja wolę śniadania na słodko ale czasem mam ochotę na coś innego i właśnie wtedy ta pasta jest idealna. Świetnie się sprawdza też do kanapek na górskie, i nie tylko, wycieczki. Udanego weekendu!

      Usuń
    2. górskie wycieczki..trzeba się w końcu ruszyć a nie tylko o nich marzyć!

      Usuń

Prześlij komentarz